Czy Budżet Obywatelski wyręcza Miasto w realizacji zielonych projektów? Rusza głosowanie!

Już można głosować na projekty w ramach Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego na 2023 rok. Do wydania będzie ponad 8 mln złotych

Ruszyło głosowanie na projekty zaproponowane przez mieszkańców w ramach dziesiątej edycji Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego. Do głosowania skierowano 130 projektów, w tym 122 dzielnicowe i 8 ogólnomiejskich. W głosowaniu może wziąć udział każdy mieszkaniec Gliwic, bez względu na wiek. Można oddać maksymalnie DWA GŁOSY – JEDEN na projekt dzielnicowy w dowolnej dzielnicy oraz JEDEN na projekt ogólnomiejski.

Głosy można oddawać na elektronicznym formularzu, dostępnym na platformie partycypacyjnej decydujmyrazem.gliwice.pl do 14 września. Podczas ustalania wyników głosowania będą brane pod uwagę projekty, które uzyskały poparcie co najmniej 30 głosujących w przypadku projektów dzielnicowych oraz 500 głosujących – w przypadku projektów ogólnomiejskich.

Budżet Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego na 2023 rok wynosi 8 348 000 zł, z tego: 7 348 000 zł zaplanowano na projekty realizowane w dzielnicach miasta, 1 000 000 zł na zadania ogólnomiejskie.

Podczas kolejnej już edycji Budżetu pojawiają się głosy mieszkańców, że są z niego finansowane inwestycje, na które powinien być zaplanowany budżet poza tą społeczną inicjatywą. Do tych komentarzy odniósł się rzecznik prezydenta miasta Gliwice:

Tłumaczył Łukasz Oryszczak, rzecznik prezydenta miasta Gliwice w rozmowie Radia IMPERIUM.

Rozmowa red. Jarosława Sołtyska z Łukaszem Oryszczakiem rzecznikiem prezydenta miasta Gliwice. O tym, jak miasto zareagowało na śnięte ryby w Kanale Gliwickim, czy Budżet Obywatelski powinien wyręczać miasto w tworzeniu stref zielonych i czy pluskadełko w Parku Chopina to dobry pomysł?

Listen to “PRESSROOM – Łukasz Oryszczak, rzecznik prasowy prezydenta” on Spreaker.

Słuchaj Radia, Oglądaj Telewizję Imperium! Kamera na miasto i jego mieszkańców tylko w jedynej gliwickiej telewizji dostępnej w sieci IMPERIUM Telecom.

Kamery IMPERIUM

Reklama