Nie osobiście w komendzie i komisariatach, a za pośrednictwem poczty elektronicznej, poczty tradycyjnej lub aplikacji mobilnej “Moja Komenda”. W taki sposób gliwiczanie będą mogli zgłaszać policji skargi i mniej pilne sprawy. Decyzja komendanta miejskiego policji o zmianie formy kierowania zgłoszeń spowodowana jest pandemią koronawirusa.
Zgłoszenia za pośrednictwem poczty elektronicznej można dokonać pisząc na adres e-mail: [email protected]. Do dyspozycji interesantów pozostają także numery telefonów poszczególnych jednostek policji, dostępne na stronach internetowych, w Centralnej Książce Telefonicznej oraz – w sprawach pilnych – numery alarmowe 112 i 997.
Policja uruchomiła także portal Policja e-usługi, który za sprawą Centralnej Książki Telefonicznej usprawnia kontakt z jednostkami policji na terenie całego kraju.
Dodatkowo przy pomocy komputera lub telefonu z kamerą i dostępem do internetu osoby głuche i słabosłyszące, które znają język migowy (PJM) lub system językowo-migowy (SJM) mogą skontaktować się z jednostką i skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego. Taka usługa dostępna jest w dni robocze w godzinach od 8:00 do 20:00.
Po dokonaniu zgłoszenia interesariusze otrzymają instrukcję, co do dalszego postępowania. W niektórych przypadkach osobista wizyta w jednostce może okazać się konieczna. Taką informację zgłaszający otrzyma jednak od funkcjonariuszy.