Pytania o kampanię z cytatami papieża Jana Pawła II, które pojawiły się na tablicach reklamowych naszych miast często pojawiają się w przestrzeni publicznej. Hasła “odnowi oblicze Tej Ziemi! JPII”, “niech zstąpi Duch Twój JPII” widział na ulicach śląskich miast już każdy. Takie billboardy z cytatami pojawiły się w większości miast w całej Polsce.
Jak ustalił portal WirtualneMedia.pl za kampanię odpowiada Fundacja “Nasze Dzieci” z Kornic koło Raciborza. Jest to ta sama fundacja, która rok temu i w roku 2020 rozpowszechniała antyaborcyjne grafiki. Plakaty przedstawiające płód w łonie w kształcie serca wzbudzały wśród Polaków skrajne emocje. W okresie, o którym mowa, w Polsce toczyła się dyskusja na temat zaostrzenia prawa antyaborcyjnego a na ulice polskich miast wyszli zwolennicy polityki pro-choice.
Ogromne emocje wzbudził również fakt, że autorka ilustracji nie była świadoma tego, że jej praca została wykorzystana w Polsce na masową skalę. Udostępniła ona swoja pracę na stronie, gdzie za opłatą mogą być pobrane i wykorzystane.
WirtualneMedia.pl informują ponadto, że fundatorem organizacji jest firma Eko-Okna, którą magazyn “Forbes” wymieniał jako jedną ze stu największych polskich firm.